Tuesday, 20 January 2009

KENA CALAR LAGI.......

Hari ni ada latihan merentas desa. Macam biasa saya ditugaskan mengawal disiplin pelajar. Mood tak berapa baik hari ni. Entah rasa semacam.......... rasa tak sedap hati. Lebih kurang pukul 10 saya pergi check kereta.....alamak kena calar lagi ! Entah kali keberapa.

Aduh, budak-budak ni. Kalau marah pun , janganlah calar kereta. Diorang ingat harga seribu dua ribu ke ? Tak de perasaan langsung.

Saya rasa tak leh terima yang kali ni. Geram dan kesal. Apa nak jadi budak Melayu ! Terlintas di hati kali ni biar dilaknat Allah budak-budak berkenaan. Biar dapat pengajaran!

Ada seorang cikgu lelaki mengeluh macam mana nak laksanakan sistem demerit. Saya jawab spontan, yang jadi masalah ialah cikgu-cikgu tak nak sama-sama komitmen tegur pelajar. Majoriti ambik jalan mudah. Tutup mata, pekak telinga. Tapi tak juga popular dikalangan pelajar. Mana slogan kata semua guru tu guru disiplin ??

Ramai tak dapat menyelami apa saya rasa selagi harta benda mereka tak 'kena'. Bila kereta dah kena calar baru tau nak melenting ! Macam jadi sebelum ni . Barulah bising, minta siasat. Tak tau kereta kita pun kena calar tak ada sapa nak ambik tau , walaupun dah tau !!!!!!!! Sebabnya mereka tak dapat rasa apa yang saya rasa !!

Pelajar berkenaan, moga Allah beri pengajaran , moga dilaknat ALLah, ikut kehendakNya!!!!!

Coretan rasa tak puas hati...........

2 comments:

Megat Azfar said...

nampknyer...saye lah yang paling rajin mengkomen post cikgu...hik3..
sian cikgu deh...saye turut simpati... tapi cikgu wat perkare mulia...lagi cikgu besabar lagi terhapus dosa2 kecil cikgu...
fulammak.... leh jadi Ustaz SMKDARY nih!!! wakakaka

Cikgu Rashman said...

Sabar memang dituntut. Saya lama sabar dah. Ini bukan kali pertama. Entah kali ke berapa. Saya jenih jaga kereta. Bila kena sakit ati. Saya memang minta pelajar ni yang dok calar kereta saya kali ni dapat balasan yang memberi pengajaran pada dia. Laknat !