Monday, 18 May 2009

HORMATILAH GURU…………SELAMAT HARI GURU 2009

Selamat Hari Guru kepada semua rakan guru. Kepada semua pelajar hargailah guru anda. Tidak semestinya hadiah sebagai tanda penghargaan, tetapi buatlah sesuatu yang menggembirakan hati guru anda. Kalau bagi hadiah memang 'besar' rasa hati guru yang mendapatnya. Betul......hemmmm. Bukan harga jadi taruhan, tapi ingatan tulus ikhlas tu. Saya ni cikgu yang kira garang juga. Tapi tengok tempat la. Emmmm, ada yang suka dan ramai juga dok membenci saya...biasalah cikgu disiplin. Ini jer lah hadiah yang saya dapat........yang orang beri ke saya.

OK. Yang saya nak paparkan sekarang adalah perkara yang membuatkan guru pening kepala terutama guru disiplin dan guru ambil berat soal akhlak pelajarnya. Perkara ni membuatkan guru tak meredhai kamu !

Patut ka budak sekolah bawa rokok ke sekolah ?? Patut ka budak sekolah merokok dan jual rokok ? Patut ka budak sekolah pakai seluar ketat ? Patut ka ........... Tolonglah fikir wahai budak sekolah sempena Hari Guru yang kamu tolong sambut ni.....Fikirlah pasal maruah diri…….. !

Simpan rokok dalam beg…… sekotak yop !!!

Rokok jenis apa tu ?

Dah diingatkan berkali-kali pasal rokok tapi buat pekak !

Nah, isap puas-puas ! tapi acah jer….

Kaki seluar standard dikecilkan macam seluar kartun !

No comments: