Tuesday, 26 August 2008

PERMATANG PAUH.....

Sebagai rakyat Malaysia, saya juga memberi minat yang mendalam terhadap pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh. Banyak yang mendakwa dah terbongkar dan dibongkar seperti isu liwat, rasuah, pecah amanah, politik wang, sumpah, mubahalah, dan pelbagai macam ragam.

Pelik tapi benar, dalam jangkamasa pilihan raya kecil macam-macam didedahkan dan dipaparkan kepada umum, sama ada oleh media tempatan, web dan blog. Ramai yang dikatakan telah keluar parti A masuk parti B. Ramai juga yang dah jadi "sesumpah" ! Budak-budak sekolah pun geli hati. Ada juga yang pening.

Isu yang sangat menarik adalah sumpah si Saiful yang mendakwa diliwat oleh Dato' Sri Anwar. Ada yang mengatakan sumpahnya tak boleh pakai. Imam yang menjadi saksi tu pun dah buat penjelasan kononnya dia dipaksa. Namanya Ramlang Porigi. Bacalah dalam weblog. Ada banyak macam blog seperti blog perisik rakyat dan kerabu bersuara (antaranyalah). Baca dan nilai sendiri !

Hari ni pengundi Parlimen Permatang Pauh akan membuang undi. Kesan keputusan pilihanraya ini sangat besar kepada negaraku Malaysia. Apa yang penting, Malaysia perlu terus maju dan dipimpin oleh mereka yang jujur, telus, amanah, dan membangunkan Islam. Sama-samalah kita berdoa untuk kebaikan negara kita.

Apapun, kita tunggu keputusannya malam ni.

No comments: